DieRoten.pl

Chyba nie ma bardziej krytykowanego przez kibiców zawodnika w tym sezonie niż Xabi Alonso. "Stary jest!", "Za wolny!", "Bezproduktywny!", "Podaje tylko do tyłu!" - to tylko kilka z najczęściej pojawiających się zarzutów.

reklama

Uwaga!

Prawdopodobnie używasz wtyczki blokującej wyświetlanie reklam. Wyłączając adblocka (albo podobny system) przyczyniasz się do rozwoju DieRoten.pl i sprawiasz, że portal z miesiąca na miesiąc staje się coraz lepszy.

Z góry dzięki

Postanowiliśmy przyjrzeć się Hiszpanowi i znaleźć jak najbardziej obiektywny środek do sprawdzania przydatności Hiszpana w drużynie prowadzonej przez Carlo Ancelottiego. Przecież mało prawdopodobne wydaje się, że utytułowany włoski szkoleniowiec raz po raz stawia na bezproduktywnego zawodnika...Prawda? A może jednak?

Doszło nawet do absurdalnej sytuacji, że kiedy pojawiła się informacja przed meczem z Arsenalem, jakoby Xabi nie był zdolny do gry, sporo kibiców zareagowało...radością. Czy faktycznie Alonso jest aż tak bezużyteczny? Z pomocą przychodzą nam statystyki. Dzięki serwisowi squawka.com możemy przeanalizować wszystkie kluczowe elementy gry i zestawić ze sobą zawodników na podobnych pozycjach. Dodajmy, że aby statystyki było jak najbardziej "sprawiedliwe", podawane są jako średnie wartości na 90 minut gry. Pod uwagę bierzemy tylko występy w Bundeslidze.

"Podaje tylko do tyłu...albo w szerz"

No to mówimy "sprawdzam". Poniżej tabelka, gdzie zobaczycie procent podań do przodu.

1. Xabi Alonso 70%
2. Thiago 60%
3. Arturo Vidal 58%
4. Renato Sanches 48%

Zaskoczeni? Hiszpan zadecydowanie najczęściej spośród środkowych pomocników podaje do przodu.

Jeszcze ciekawiej jest jeśli spojrzymy na kluczowe podania, a w nich były pomocnik Realu również bryluje!

1. Xabi Alonso 1,57
2. Thiago 1,48
3. Arturo Vidal 1,03
4. Renato Sanches 0,48

A ile z podań trafia do adresata? Tutaj wielkich różnic nie ma:

1. Thiago 90%
2. Renato Sanches 89%
3. Arturo Vidal 88%
  Xabi Alonso 88%

"Podaje tylko do najbliższego!"

Kolejny zarzut, z którym możemy się zmierzyć przytaczająć średnią długość podania.

1. Xabi Alonso 18,2 m.
2. Thiago 17,5 m.
3. Arturo Vidal 16,5 m.
4. Renato Sanches 16,1 m.

 "Jest bezużyteczny"

Wydaje się, że wcześniej przytoczone statystyki już pokazują, że Xabi jednak nie jest taki zły jak go malują, ale warto jeszcze spojrzeć na grę w destrukcji.

Odbiory:

1. Arturo Vidal 2,15
2. Thiago 1,97
3. Xabi Alonso 1,69
4. Renato Sanches 0,97

 Przechwyty:

1. Thiago 4,44
2. Xabi Alonso 3,20
3. Arturo Vidal
2,94
4. Renato Sanches 0,97

Straty (za whoscored.com):

1. Renato Sanches 3,2
2. Thiago 2,8
3. Arturo Vidal
1,6
4. Xabi Alonso 1,1

Podsumowanie

Powyższe dane nie mają i nie powinny zamykać dyskusji, ale zważając na fakt jak postawa Alonso jest oceniana chociażby tutaj, na łamach dieroten.pl, może być interesującem punktem wyjścia do rozmowy. Do czego Was, drodzy czytelnicy, zachęcamy.

źródło: własne

KONKURS TYPERA

DieRoten.pl
Sprawdź swoje umiejętności i typuj z DieRoten. Wygrywaj nagrody!

Dodaj komentarz

Możliwość dodawania komentarzy została wyłączona!

KOMENTARZE (37)

reklama



05.03.2017 23:33
Proszę, proszę! Statystka nie kłamie :D
02.03.2017 09:16
No powiem szczerze, że liczby mnie zdziwiły. Tyle, że te liczby nie zawsze mogą być miarodajne mimo wszystko.
25.02.2017 16:48
Ciężko go jednoznacznie ocenić. Ma momenty w których jego doświadczenie jest niezbędne a ma takie w których po prostu nie nadąża. Z pewnością na dłuższą metę powinniśmy go kimś zastąpić. Z pewnością nie polegałbym już na nim w Lidze Mistrzów
25.02.2017 11:56
W obecnej chwili to kluczowy dla nas pomocnik . możliwe ze to najważniejszy gracz środka pola. ludzie się go trochę niepotrzebnie czepiają ale ktos taki jest bardzo potrzebny a zespoly ancelottiego zawsze slynely z tego ze na boisku przebywa kilku doswiadocznych . specjalnie mnie to nie dziwi ze Lahm czy alonso cos graja u wlocha .
23.02.2017 18:59
@Anonim

Można dyskutować godzinami o mitach ze Alonso spowalnia akcje Bayernu (statystyki mowia inaczej; to dzieki jego umiejetnosci szybkiej rotacji pilka szybkie wyjścia Bayernu sa możliwe), traci pilki (drugi mit: statystyki podane przez Admin mowia cos przeciwnego) itd.: niektórych 'znawcow' i tak to nie przekona...
23.02.2017 18:06
Ja do xabiego mam tylko jeden zarzut. Jest za wolny. Często nie nadąża za kontratakami przeciwników co jest ważne bo większość drużyn gra z Bayernem tylko z kontry
23.02.2017 17:54
"podsumujemy wszystko w maju." :| lol, jakby wszystko od Xabiego zależało czy bydą trofea czy nie, bo nikt inny już nie gro i nikt nie popełnio błędów ;] Jeszcze brakuje tego że jak stracimy punkty a Xabi bydzie na ławie to i tak bydzie jego wina ;]
23.02.2017 17:53
@josh pudło

Jesli chodzi o faule to ALonso z porównaniu do kolegów pomocy...jest aniołkiem :) Jest najrzadziej faulującym zawodnikiem z tej czwórki (biorąc pod uwagę średnią na 90 min.).

Co więcej, sprawdziłem ostatnich ok 7-8 meczów w Bundeslidze (więcej mi się już nie chciało) i bazując na danych bundesliga.com Alonso...biega najwięcej z wymienionych pomocników! Średnio 11,5 km /90 min! NIewiele ustępuje mu Thiago (11,4) i sporo Vidal (10,7). To jednak obliczenia wykonywane ręcznie, więc...jeśli wkradła się pomyłka to prosze o sprostowanie ;)
23.02.2017 17:06
Po pierwsze Alonso jest już stary i wolny, szkoda że w tych statystykach nie ma ile dostaje kartek, ile fauluje, i jak jest wolny. Wtedy już tak dobrze by nie było. A po drugie i najważniejsze, Bayern czeka zmiana pokoleniowa, i to już w najbliższym okienku transferowym, nie możemy budować klubu na starym Alonso. Nikt mu nie karze kończyć kariery czy odchodzić z Bayernu, ale jeśli zostanie to tylko jako zmiennik, nie może być tak że trener zaczyna ustalać skład właśnie od niego!!
23.02.2017 17:00
Jego doswiadczenie jees nieocenione. Ale potrafi walanc takiego babola ze klekajcie narody. Zobaczymy i podsumujemy wszystko w maju.
23.02.2017 16:56
Xabi to taki general-nawet jak pilki nie ma, jego ustawienie jest inspiracja dla innych jeśli chodzi o ustawienie formacji zespołu-dlatego jest tak bezcenny dla Carlo. Często się o tym zapomina...
23.02.2017 16:34
Alonso sie przyda ale tylko jak jest przy piłce ile razy przez swoje tempo zrobił strat ? nikt mu nie odbiera tego bo jest przy piłce jednym z lepszych ale bez niej to jest inny piłkarz jeżeli sie gra pozycyjnym cały mecz to spoko ale jak trzeba zagrac z kontry to jedynie co może dać to podanie także wynika to z tego że nie ma co go krytować za wszystko ale za pewne rzeczy jak najbardziej :)
23.02.2017 16:30
Dopisałem ilość strat ;)
23.02.2017 16:20
Fajnie, że w końcu powstał artykuł na temat Xabiego :) Może to otworzy niektórym oczy, że Xabi jest jednak potrzebny drużynie i ani teraz Carlo czy wcześniej Pep nie wystawiali go do składu by zrobić komuś na złość czy coś w tym stylu tylko dlatego, że jest po prostu jednym z lepszych zawodników w drużynie na swoją pozycję.

Ja osobiście wiedziałem, że Alonso daje nam wiele dobrego ale powiem szczerze, że przyglądając się tym statystykom podań to byłem lekko zaskoczony bo w każdej jest przed Thiago, który rozgrywa przecież genialny sezon. To tylko tym bardziej pokazuje, że Hiszpan nie zasługuje na taką krytykę z jaką musi się tutaj na stronie spotykać.
23.02.2017 15:25
Może jest wolny ale nadrabio to ustawieniem się. Mimo tego artykułu i tak będzie "jechanie" po Xabim ;]
23.02.2017 14:56
Można wysunąć banalny wniosek i powiedzieć ze Alonso jest od podawania a inni od biegania. Az tak banalny?
Za Peppa wszyscy robili wszystko, wymienność pozycji itp. Carlo to inna filozofia-tu rola zawodnikow jest jasno okreslona. Już w Milanie od podawania był piekielnie wolny Pirlo a od zapier#### Gatusso. Tutaj mamy Alonso od podawania i Vidala od biegania...Balans jest, jak na razie ten system przynosi dobre rezultaty.
23.02.2017 14:39
Xabi ma swoje wady i zalety. Faktem jest to że porusza się jak wóź z węglem. Zapewne większość fanów Bayernu chciałaby oglądać w akcji zwinnego i przebojowego pomocnika w stylu Renato Sanchesa stąd te niezadowolenie gdy gra ktoś taki jak Alonso. Ale trzeba docenić zalety Hiszpana. Wielu ekspertów uważa że ten zawodnik dysponuje obecnie najlepszymi podaniami na świecie i statystyki to pokazują. Potrafi jednym zagraniem otworzyć drogę do bramki. To niezwykle inteligentny pomocnik który świetnie czyta grę. Dlatego Guardiola go uwielbiał i dlatego Ancelotti nadal na niego stawia. To prawdopodobnie jego ostatni sezon w zawodowej karierze więc cieszmy się każdym meczem Alonso.
23.02.2017 14:21
23.02.2017 14:20
Xabi to najgorszy piłkrz Bayernu ever a Guardiola niszczy ten klub:-)

ale poważnie, staty statystykami, ale braki szybkcościowe muszą kompensować koledzy; jeśli gdzieś Xabi nie zdąży Alaba czy inny VIdal muszą go asekurować, taki typ piłkarza, ma to swoje minusy (tworzą się wolne przestrzenie), ale plusy kiedy mamy piłkę są ogromne
23.02.2017 14:00
Zgadza się z Globin23 oraz Rafus87


Trzeba Kimmicha, Sancheza i innych powoli integrować z druzyna, tym bardziej ze Alonso odchodzi po tym sezonie i będzie 'luka'.
@Rafus,

Tu nie chodzi o krytykę Twoich wypowiedzi. Raczej, jak sugerowal Globin23,krytyka Alonso to była wręcz jak zaraza na tym portalu, zwłaszcza prze ludzi którzy pojęcia nie maja o roli jakie Alonso powierzyl Carlo (stad slogany 'spowalnia gre','traci pilki' itd).
23.02.2017 13:48
Powiem szczerze, że wielu znawców pochodzi spod ręki Hajty. Ile to było meczy w BL gdzie Hajto jedzie po Alonso. "Wolny, rusza się jak wóz z węglem, gubi krycie, otwiera środek pola, zawodnik już nie na Bayern itp.". Najsmieszniejsze a zarazem irytujące były sytuacje jak przeważnie za stratę bramki obwinia Alonso. "Miejsce w środku, Alonso nie zdążył wrócić itp." Ale nie będę słuchał Hajty dla którego Vidal miał być nietrafionym transferem i że szybko z Bayernu odejdzie. Thiago "robi tylko kółka i jedynie fajnie to wygląda" a Kimmich "nie nadaje się na Bayern nie na reprezentacje".
Dla mnie Alonso to bardzo solidny i dobry gracz. Oczywiście, żeby była jasność jego gra w Bayernie powinna dobiegać końca ale póki tu jest to daje drużynie nadal duzo i niech gra. jedynie martwi mnie forsowanie weterana. Alonso ma 35 lat i może nie wytrzymać takiego grania co 3 dni. Jest Kimmich jest Sanches niech grają w BL czy innych meczach. Niech Alonso jest oszczędzany na LM jak Robbery.
23.02.2017 13:48
@ryko
Rozumiem,że masz żal do osób,które nieustannie wysyłają tu Xabiego na emeryturę,ale ja od pierwszego posta wskazuję,że nie jest to zły zawodnik(lecz nie jest też kluczowy-czy na początku sezonu,gdy grał Kimmich,zespół przegrywał?)Niech dogra do końca tego sezonu,może nawet przedłużyć swój kontrakt,ale i Kimmich i Renato to gracze,którym również należy się coś więcej,niż wchodzenie na 2 minuty doliczonego czasu gry.
23.02.2017 13:41
@Rufus87

Oczywiście ze nie jast taki zly, jest wręcz niezastąpiony teraz na pozycji w której wystepuje. Czy uważasz ze znakomite statystyki które ja oraz Admin przytoczylismy oraz to ze Pepp oraz Carlo na niego stawiają to jakas klatwa? Jednak zgadzam się z Toba, Carlo powinien dawac więcej szans młodym a Alonso oszczedzac na ważniejsze mecze. Jednak biorac pod uwagę waznosc Alonso, regularność gry może być czynnikiem ze Carlo woli grac Alonso bardzo często.
23.02.2017 13:41
hmmm wychodzi na to, że jednak Guardiola i Ancelotti maja wieksze pojecie o pilce noznej niz znaffcy ze strony dieroten, ktorzy pozbyliby sie Alonso juz 3 lata temu... JESTEM BARDZO ZASKOCZONY :D
23.02.2017 13:36
@Rufus87, tu się zgadzam, spokojnie można by częściej dawać szansę Kimmichowi i Renato. A tak obaj przyrośli do ławki i jak już się ich wpuści na boisko to trochę nieograni i zagubieni. W ostatnim meczu z Hertha Kimmich bardzo przeciętnie zagrał, wg mnie to wina małej ilości minut meczowych.
23.02.2017 13:34
A w tym roku w tymże rankingu Kickera był na miejscu 19tym :http://www.dieroten.pl/art/show/ranking-defensywni-pomocnicy/21168

Żeby nie było niedomówień-dla mnie Alonso nie jest tak zły jak niektórzy twierdzą,ale drażni mnie,że młodzi nie dostają praktycznie żadnych szans na grę,gdzie w okolicach tej 60-70 minuty można by już spokojnie wprowadzać świeżą krew
23.02.2017 13:33
@Rufus87

' Alonso może raz na jakiś czas błysnąć'
Przypomnijmy, te statystyki które podal Admin sa z sezon na sezon konsekwentne. Co wiecej, dzięki tym statystykom Alonso, mimo wielkiego biadolenia tutaj, był wybierany do 11-tki BL oraz LM dwa razy. Również został wybrany do 11-tki rundy jesiennej BL tego roku. Ze statystykami nie można polemizować. No tak, ale tu można-stad to biadolenie za Alonso jest niepotrzebny.
23.02.2017 13:29
@Ryko, też warto podkreślić, że chyba rok temu jesienią Xabi w rankingu Kickera był na pierwszym miejscu,
Klasa światowa:
-
Klasa międzynarodowa:
1. Xabi Alonso (Bayern Monachium)
2. Kevin Kampl (Bayer Leverkusen)
3. Granit Xhaka (Borussia Mönchengladbach)
4. Lars Bender (Bayer Leverkusen)
5. Vladimir Darida (Hertha BSC

@admin, chyba "dispossessed" będzie właściwsze. Przeglądałem na szybko też statszone ale tam są staty zawodników za konkretny mecz. Aczkolwiek też polecam to narzędzie do analizy spotkań. Na Squawce jest jeszcze "total defensive errors" a tu Xabi ma "2" czyli dwa błędy skutkujące golem, tak to odczytuje.

@Rufus87, Xabi ma odebrać piłkę i ją szybko podać. Od holowania i czy szybkiego biegu z piłką są inni, zresztą jakby pobiegł do przodu to by nie miał siły wrócić;).
23.02.2017 13:28
Ale sezon to nie jest tylko jeden mecz z Arsenalem
Gdy Kimmich rozpoczynał sezon,to strzelał gola za golem
Później siadł na ławie i już się z niej nie podniósł.Rozumiem,że Alonso może raz na jakiś czas błysnąć,ale gracze siedzący na ławie również mają swoje atuty.
23.02.2017 13:22
@Rufus87

Drepta sobie bezpiecznie? Rola Alonso to buferowanie przestrzeni miedzy linia obrony oraz linia defensywna-gdzie jest po prostu niesamowity w tzw. 'switching play'. To rola bardzo odpowiedzialna i Daily Mail dala mu za mecz z Arsenalem 8 na 10 za znakomita prace w 'lacznosci' miedzy tymi dwoma formacjami. Ballack w studiu BT powiedział ze gra Alonso na ekranie wygląda 'latwa' oraz 'niepozorna' jednak jest odwrotnie.
23.02.2017 13:15
Hmm,może brak zaangażowania to nieodpowiednie określenie.Chodziło mi o to,że Xabi to nie jest zawodnik który odbierze piłkę na własnej połowie i za chwilę będzie uczestniczył w akcji ofensywnej tak jak Vidal,tylko drepta sobie w tej okolicy środka boiska przez większość spotkania.Może to kwestia taktyki,może wydolności,a może jedno i drugie.

Edytowano : 2017-02-23 13:22:58

Co do rankingów,to z kolei Kicker umieścił Hiszpana pod koniec drugiej dziesiątki wśród defensywnych pomocników za poprzednią rundę
23.02.2017 13:14
@Rizzitelli

Akurat na squawce nie widziałem statystyk donoszących się do strat. Są za to na whoscored, ale...szczerze nie wiem jak do tego podejść. Są dwie kategorie "UnsuccessfulTouches Dispossessed"...zsumować to ? ;)
23.02.2017 13:13
@Rizzitelli

Spiesze z pomocą:Alonso ma jedna z najwyższych średnich na mecz jeśli chodzi o tzw podania 'dochodzace', co jest niesamowite biorac pod uwagę ze prostopadle Xabiego sa nietuzinkowe. Za te statystyki Goal.com umiescil ga w 11-stce BL jesieni. To ze Xabi się nie angazuje to kolejny mit, czy statystyki odbioru pilek nie mowia same ze siebie?. Admin-dzieki za te statystyki jednak glosy krytykujące Alonso tu nie znikna.
23.02.2017 13:05
@Rufus87, no chyba brak zaangażowania nie występuje u Alonso. Jak to zauważyłeś? Zgodzę się, że wolny i wtedy fauluje, zazwyczaj sprytnie w środku pola.
23.02.2017 13:03
Statystycznie nie jest źle,ale kibice krytykują takich zawodników za brak zaangażowania w grę.Podobne zarzuty są kierowane np pod adresem Oezila albo Krossa,a na papierze ich wkład w grę wygląda całkiem dobrze.

Przydałaby się jeszcze tabela ze średnią ilością przebiegniętych km w czasie meczu

Edytowano : 2017-02-23 13:05:15

No i ma też właśnie pecha uczestniczyć w sytuacjach,gdy ktoś mu ucieka
23.02.2017 13:02
Brak szybkości to chyba najbardziej daje się zauważyć u Alonso po za tym jeszcze nie tak źle z nim.
23.02.2017 13:01
Słaby, szrot, hiszpański zaciąg, dziadek, sprzedać go.

A tak poważnie, po meczu z FC Porto gdzie stracił piłkę przy golu na 1:0, każdy zaczął mu się baczniej przyglądać. I faktycznie można odnieść wrażenie, że raz w ciągu meczu ma taką stratę właśnie identyczną jak w tym meczu z Porto, która oczywiście nie zawsze kończy się golem. Na plus Alonos, konkretne długi piłki.

Prośba do admina o umieszczenie statystki strat Hiszpana.

reklama

reklama