DieRoten.pl
Reklama

Bayern drugim najpopularniejszym klubem w Chinach

fot. Ł. Skwiot
Reklama

Jak dowiadujemy się z ostatnich raportów Manchester United wyprzedził Bayern Monachium pod względem najbardziej popularnego klubu online w Chinach.

„Red Card 2016” to jedno z cyfrowych narzędzi, które analizuje wpływ 53 europejskich klubów na social media w Chinach. Raporty są dostarczane od pewnego czasu, zaś w jego szóstej edycji doszło do zmian w czołówce.

Mistrzowie Niemiec zostali utrąceni z fotelu lidera na drugie miejsce, zaś za ich plecami znajduje się Arsenal Londyn oraz Liverpool. Drugim najpopularniejszym niemieckim klubem w Chinach jest Borussia Dortmund, podczas gdy Barcelona uplasowała się dopiero na 10. miejscu.

David Hornby zajmujący się tworzeniem raportu w rozmowie z „BBC Sport” przyznał, że choć w social mediach dominują angielskie zespoły, to większość kont jest po fikcyjna. Z kolei zespoły niemieckiej Bundesligi wykazują się większą aktywnością.

– Premier League przewodzi. Jej zespoły posiadają przyzwoitą liczbę kont na Weibo, które jednak nie wykazują się dużą aktywnością. To fikcyjne konta – powiedział Hornby.

– Drużyny z niemieckiej Bundesligi są o wiele bardziej aktywniejsze. United posiada większą liczbę obserwujących, jednak Bayern jest lata świetlne do przodu jeśli chodzi o aktywność online. Jednakże to United poczyniło duże postępy w wyniku licznych wydarzeń dla kibiców i tournée sprzed roku – dodał.

10 najpopularniejszych europejskich klubów online w Chinach:

1. Manchester United
2. Bayern Monachium
3. Arsenal Londyn
– Liverpool
5. Manchester City
6. Real Madryt
7. AC Milan
8. Tottenham Hotspur
9. Borussia Dortmund
10. Barcelona

Źródło: Squawka
GabrielStach

Komentarze

Trwa wczytywanie komentarzy...